• Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi

89.00
opak Add to wishlist
Shipping within 48 hours
Shipping price 13.99
Inpost paczkomaty 13.99
Kurier (Pobranie) 23
The Availability Of 30 opak
The Weight Of The 0.6 kg
ISBN 978-83-289-0879-6

Zamówienie telefoniczne: 506 500 540

Leave your phone

Matematyka jest niezbędna do zrozumienia reguł rządzących tworzeniem grafiki komputerowej w czasie rzeczywistym, a także zasad manipulowania obiektami i środowiskami 3D. Idealnym narzędziem ułatwiającym uchwycenie tych zależności jest język Python wraz z bibliotekami Pygame i PyOpenGL. Dzięki nim łatwo zrozumiesz, w jaki sposób komputery tworzą i wprowadzają zmiany w środowiskach trójwymiarowych.

Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.

W książce między innymi:

  • praca w Pythonie z edytorem PyCharm, bibliotekami Pygame i PyOpenGL
  • różne polecenia rysowania z różnych graficznych API
  • najważniejsze zagadnienia trygonometrii w odniesieniu do środowisk 3D
  • wektory i matryce w przenoszeniu, ustawianiu kierunku i skalowaniu obiektów 3D
  • renderowanie obiektów 3D z teksturami, kolorami, cieniami i oświetleniem
  • przekształcanie wierzchołków w celu przyspieszenia renderowania opartego na GPU

Matematyka: najlepszy sprzymierzeniec programisty i grafika!

Autor Penny de Byl
Format 16,5x23,5
Oprawa Miękka
Seria Helion
Stron 384
Tłumaczenie Anna Mizerska
Tytuł oryginalny Mathematics for Game Programming and Computer Graphics: Explore the essential mathematics for creating, rendering, and manipulating 3D virtual environments
There is currently no comments or ratings for this product.
The Signature Of The
Email
Ask a question
  • Similar products